Vakbekwaamheid Klantvriendelijkheid + communicatieVakbekwaamheid code 95 : klantvriendelijkheid + communicatie

Het doel van deze opleiding is het inzicht vergroten in klantgericht gedrag en de daarbijhorende communicatieprocessen.

De Europese Richtlijn Vakbekwaamheid verplicht actieve vrachtwagenchauffeurs om nascholing te volgen in een erkend opleidingscentrum. Het volgen van deze opleiding staat garant voor 7 kredietpunten.

Inhoud

  • Perceptie en gedrag
  • Imago van het bedrijf en de bestuurder
  • Focus op interne en externe klanten
  • Situering van ISO en de verantwoordelijkheid van de chauffeur hierin
  • Diepgaande zoom in op communicatie en de impact ervan
  • Verdieping rond klachten: types, oorzaken, gevolgen, hoe ermee omgaan
  • Impact van stress op de communicatie en klachtenreactie
  • Taken van de bestuurder
  • Onderhoud van het voertuig
  • Organisatie van het werk

Praktijk:

  • Toepassing van bovenstaande onderwerpen in de eigen beroepssituatie van de chauffeur.

Didactische methode en materialen

  • Theoretische inleiding met cursusnota’s
  • Demo en praktijksessie ter plaatse

Praktische info

Op aanvraag